W przyszłym roku ma być gotowa droga, która połączy ul. Błogosławionej Karoliny z blokami w rejonie ulic Dynowskiej i Czudeckiej. Miasto ma w planach kolejne inwestycje drogowe na osiedlu.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Na os. Kotuli w Rzeszowie mieszka ok. 10 tys. osób. - To jest najbardziej dynamicznie rozwijający się obszar pod względem budownictwa mieszkaniowego - mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa podczas uroczystego rozpoczęcia budowy drogi, która połączy ul. Błogosławionej Karoliny z rejonem ulic Dynowskiej i Czudeckiej.

Dotychczas kierowcy i rowerzyści jeździli po betonowych płytach. O budowę nowej drogi zabiegała rada osiedla. 

Przeczytaj także: Przemyscy radni nie mieszkają w Przemyślu, pracują w Warszawie, Krakowie. Powinni stracić mandaty?

Asfalt zamiast betonowych płyt. Pierwsza, ale czy jedyna inwestycja?

Inwestycja obejmie budowę dwóch odcinków drogi o łącznej długości prawie 400 metrów. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu o szerokie na sześć metrów, powstanie chodnik, ścieżka rowerowa i oświetlenie. Koszt to nieco ponad 6 mln zł, które miasto podzieli z deweloperem.

- Firma Adma wykonała dokumentację techniczną i przekazała ją miastu z decyzją ZRID. Deweloper przekazał także grunt pod budowę tej drogi - wyjaśnia Jolanta Kaźmierczak, wiceprezydentka miasta. Zgodnie z umową firma Strabag musi zakończyć inwestycję najpóźniej do 18 listopada przyszłego roku.

Drogowych potrzeb na osiedlu Kotuli jest jednak dużo więcej. Teraz droga kończy się rondem na końcu ul.  bł. Karoliny i zajezdniami dla autobusów. W planach miasta było stworzenie połączenia do ul. Dębickiej i dalej w kierunku ul. Krakowskiej, co usprawniłoby dojazd do jednej z głównych dróg w mieście. 

Na razie trwa opracowanie projektu. - Projektant pozyskuje decyzje administracyjne i inne niezbędne materiały potrzebne do złożenia wniosku i uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Planujemy, że ZRID zostanie wydany w przyszłym roku - wyjaśnia Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Z uwagi na duży zakres inwestycja została ona podzielona na dwa etapy. Pierwszy obejmuje odcinek ul. Pańskiej od skrzyżowania z ul. Dębicką do skrzyżowania z ul. Iwonicką. Natomiast drugi - przedłużenie ul. bł. Karoliny oraz jej połączenie z ul. Dębicką.

Inwestycje drogowe w Rzeszowie. Połączenie ul. Dębickiej z Krakowską

W sierpniu podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej na rozbudowę ul. Ustrzyckiej od ul. Krakowskiej do ul. Dębickiej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ZRID.

- Dokumenty mają być gotowe do 14 miesięcy. Obecnie projektant opracowuje koncepcję przedmiotowego odcinka - wyjaśnia Bartosz Gubernat. 

Kolejna planowana inwestycja drogowa na os. Kotuli dotyczy zadania pn.: „Budowa publicznej drogi gminnej na odcinku od ul. Wyspiańskiego do projektowanej drogi KDZ". Dla tej inwestycji opracowana została już dokumentacja projektowa.

- W czerwcu br. wydana została nowa decyzja ZRID. W chwili obecnej trwa procedura odwoławcza u wojewody. Po uprawomocnieniu się decyzji ZRID planowana jest realizacja zadania w etapach. Etap I tj. połączenie ul. Wołyńskiej z Wyspiańskiego około 100 m w pierwszej kolejności. Etap II rozbudowa ul. Wyspiańskiego do ul. Strzyżowskiej w terminie późniejszym - tłumaczy Gubernat. 

Najdłużej mieszkańcy osiedla poczekają na rozbudowę ul. bł. Karoliny. Droga ma być poszerzona - To zadanie przygotowywane jest w dłuższej perspektywie czasu - odpowiada krótko Bartosz Gubernat. 

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Nie rozumiem jednego. Dlaczego wielu inwestorow nie dba o to aby zapewnic chciazby dogodny dojazd, odprowadzenie ściekow, kanalizacje deszczowa i inne. Tylko wybudować mieszkania sprzedac z dużym zyskiem a o resztę niech sie kto inny martwi. Tak nie powinno byc. Potem tylko pretensje do miasta.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Czyli znowu mamy artykuł o niczym. Na razie nie powstanie nic. A najpewniej nic wartościowego dla mieszkańców tego osiedla. Droga między blokami o długości 400 m ? To jedynie mała komunikacja w środku osiedla. A gdzie mozliwości wyjazdu z osiedla ? wyjeżdżał ktoś Pańską ? szerokość na dwie osobówki, rowy i barierki, strach jechać. Rozbudowa Ustrzyckiej mało dotyczy samego osiedla. Rozbudowa do Potokowej ? cisza. Przedłużenie Bł. Karoliny cisza. Poszerzenie Bł. Karoliny cisza. Z tego osiedla nie ma jak wyjechać - trzeba dojechać do Strzyżowskiej w korku i tam się rozjeżdżać . Masakra. Nie ma PCLA, Nie ma Wisłokostrady, Nie ma Tunelu pod Rondem Pobitno, Nie ma ronda na Słocinie , nawet Tunelu na Batorego nie ma ..... Gdzie my żyjemy ? a połączenie Dworzyska z Baranówką ? Żarty sobie stroję chyba przecież biznes może sobie spokojnie stać na światłach przy Ludwka Chmury , a miasto będzie .... projektować . Sorry ulało mi się .
    już oceniałe(a)ś
    0
    3