Na stronie serwisu Urzędu Miasta Rzeszowa (www.erzeszow.pl) działa Wirtualny Asystent. Chatbota znaleźć można w prawym dolnym rogu strony zarówno na komputerach, jak i smartfonach. System stworzyła rzeszowska firma OPTeam SA i jest to rozwiązanie pilotażowe.
Wirtualny Asystent potrafi odpowiedzieć tylko na te najczęściej zadawane pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich. Jest dostępny przez całą dobę zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Wystarczy kliknąć pojawiającą się w prawym dolnym rogu strony ikonkę "dymku" z podpisem "Wirtualny Asystent" i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat.
- W przygotowaniu Wirtualnego Asystenta uczestniczył zespół pracowników urzędu, przygotowując bazę zawierającą informacje dostosowane do potrzeb mieszkańców. Początkowo skupiliśmy się na zadaniach wykonywanych w trzech wydziałach, w których mieszkańcy najczęściej załatwiają sprawy - wyjaśnia Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.
Wirtualny Asystent działa na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Firma OPTeam zastosowała w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym. Pilotażowe wdrożenie chatbota zostało zrealizowane bezpłatnie.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze