Fot. Archiwum Lotniska
1 z 10
Zaczęło się obiecująco, potem było gorzej
Rozwój lotniska w Jasionce zaczął się w 1959 r., kiedy lotnisko przejmuje Zarząd Ruchu Lotniczego i Lotnisk Komunikacyjnych. Wybudowano nowy dworzec lotniczy, płytę przeddworcową, drogi kołowania, drogę startową oraz wieżę kontroli ruchu. W latach 60. i 70. nastąpił rozkwit połączeń krajowych - z Warszawą, Gdańskiem, Poznaniem, Koszalinem, Wrocławiem oraz Szczecinem, a rzeszowskie lotnisko obsługuje ponad 100 tys. pasażerów rocznie. W 1974 r. lotnisko Rzeszów-Jasionka otrzymało rangę lotniska międzynarodowego. Na zdjęciu powyżej: dworzec pasażerski lotniska Rzeszów-Jasionka w latach 60.
Załamanie gospodarcze na początku lat 90. miał wpływ na branżę lotniczą. Pomimo wybudowania nowej hali przylotowo-odlotowej, Polskie Linie Lotnicze ?LOT" zawiesiły regularną komunikację Rzeszowa z Warszawą. Sytuacja lotniska pogorszyła się. Poniżej zdjęcie z tych czasów (fot. Irena Gałuszka).
Fot. Franciszek Mazur / Agencja Wyborcza.pl
2 z 10
29.03.2007 - tu na razie jest ściernisko
Ruszyły prace na terenie budowy przyszłego terminala. Na razie jednak budowany będzie parking. Do rozpoczęcia budowy terminala droga jeszcze długa.
Fot. Krzysztof Koch / Agencja Wyborcza.pl
3 z 10
11.10. 2007 - Uroczyste wbicie łopat
Wiceminister Infrastruktury Piotr Styczeń, wojewoda podkarpacki Mirosław Karapyta, senator PiS Władysław Ortyl, wiceprezes Spółki Lotniskowej Rzeszów-Jasionka Zbigniew Hałat, marszałek podkarpacki Zygmunt Cholewiński - to oni m.in. wbijali symboliczne łopaty inaugurując uroczyście długo oczekiwaną budowę terminala.
Fot. Krzysztof Koch / Agencja Wyborcza.pl
4 z 10
12.11.2010 - Tusk ogląda
Plac budowy terminalu jest punktem wizyty premiera Donalda Tuska. W tle - wylewanie fundamentów.
Fot. Patryk Ogorza?ek / Agencja Wyborcza.pl
5 z 10
27.06.2007 - wreszcie coś widać
Konstrukcja budynku prawie gotowa.
Fot. Patryk Ogorza?ek / Agencja Wyborcza.pl
6 z 10
22.07.2011 - skomplikowana konstrukcja dachu
14 tys. metrów kwadratowych powierzchni przykryto łukowym dachem z jednego gigantycznego panelu blachy aluminiowej o długości 70 metrów. To rzadko spotykane rozwiązanie. Konstrukcja dachu była najtrudniejszym elementem tej budowy
Fot. Patryk Ogorza?ek / Agencja Wyborcza.pl
7 z 10
22.07.2011 - hala w środku
A tak wygląda dziś:
Fot. Krzysztof Koch / Agencja Wyborcza.pl
8 z 10
28.07.2011 - Z lotu ptaka
Tak widzą plac budowy pasażerowie samolotu
Fot. Patryk Ogorza?ek / Agencja Wyborcza.pl
9 z 10
22.07.2011 - trwają prace w środku
W tym miejscu stanie karuzela na bagaże.
Fot. Patryk Ogorza?ek / Agencja Wyborcza.pl
10 z 10
Terminal stary i nowy. Koniec wstydu
Znajdź 100 szczegółów różniących te dwa obrazki.
Wszystkie komentarze