PKP PLK SA
1 z 15
Do Krakowa z prędkością 160 km/h
Na zdj. mapka trasy Rzeszów - Kraków
Nie ma co ukrywać, modernizacja odcinka linii E 30 na trasie Rzeszów-Kraków przebiegała z pewnymi opóźnieniami. - W toku realizacji mierzymy się z wieloma wyzwaniami. Wynika to z przedłużających się procedur uzgadniania z zarządcami dróg parametrów obiektów jak np. wiadukty oraz rozwiązań układów drogowych, odwołań od wydanych decyzji administracyjnych, a także wysuwanych przez samorządy postulatów rozszerzenia zakresu prac, których kształt został wcześniej ustalony w studium wykonalności. W niektórych przypadkach rozpatrywanie odwołań zajmowało nawet osiem miesięcy, co wymagało od nas rewizji harmonogramów i planów - mówiła dla "Wyborczej" Dorota Szalacha w październiku 2014 r.
Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta
Wsiadać do pociągu, drzwi zamykać :) Kierunek Kraków
Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na tym odcinku pociągi osiągną prędkość do 160 km/h. Czas przejazdu z Rzeszowa do Krakowa skróci się o 71 minut.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
2 z 15
Jesteśmy w Rudnej Wielkiej
Najpierw mijamy peron na przystanku w Rudnej Wielkiej
Wykonawcy tej trasy mieli problemy z protestami mieszkańców i właścicieli gruntów, których przejęcie było konieczne do przeprowadzenia inwestycji. - Dochodziło do takich sytuacji jak np. w Bochni, gdzie, aby dostosować wiadukt kolejowy do obowiązujących norm, musieliśmy zająć część prywatnego gruntu. Jedna z okolicznych mieszkanek nie wyraziła na to zgody. Wskutek jej protestów, dopiero w 2015 roku, otrzymaliśmy pozwolenie na przebudowę. Tylko ta sprawa wydłużyła prace na tej stacji o 4-5 miesięcy - dodawała w ubiegłym roku Szalacha.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
A tu wiadukt kolejowy w Rudnej Wielkiej
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rudna Wielka - przebudowane drogi równolegle do linii kolejowej oraz pod wiaduktem
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
3 z 15
Świlcza
Na zdjęciu most w Świlczy - most [km 147,273]
- Do końca marca 2015 r., na całym odcinku Rzeszów-Kraków zmodernizowaliśmy ponad 195 km torów, 152 km sieci trakcyjnej, 150 sztuk rozjazdów, 132 obiekty inżynieryjne, w tym: 20 mostów, 37 wiaduktów, 65 przepustów, 10 przejść podziemnych, 35 peronów i 98 wiat - wymieniała Szalacha.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
4 z 15
Trzciana
Tory i perony w Trzcianie również zostały zmodernizowane
- W 2016 r. przewidywana jest jeszcze realizacja robót modernizacyjnych w stacjach: Tarnów i Sędziszów Małopolski oraz na szlakach: Grabiny - Dębica i Ropczyce - Sędziszów Małopolski. Ponadto realizowane będą jeszcze roboty tzw. okołotorowe, nie wymagające zamknięć torowych oraz związane z budową i przebudową dróg - mówiła w ub. roku Szalacha.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
5 z 15
Klęczany
Wiadukt w Klęczanach
Projekt modernizacji linii kolejowej E30/C-E30, na odcinku Kraków - Rzeszów (etap III POIiŚ) jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt, to ok. 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania z UE to ok. 2,3 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
6 z 15
Sędziszów Małopolski
Tory na odcinku Sędziszów Małopolski - Rzeszów Zachodni. Jest pięknie
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
7 z 15
Dębica
Nowy przystanek Dębica Wschodnia.
W Dębicy również wiele się zmieniło :)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dojście do peronu w Dębicy Wschodniej
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Most nad Wisłoką w Dębicy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
8 z 15
Jesteśmy w Tarnowie
Most nad rzeką Białą - odcinek Tarnów Mościce - Tarnów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
A tak wygląda z bliska
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
9 z 15
Stacja Bogumiłowice
Stacja Bogumiłowice - perony i przejścia podziemne
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wiadukt kolejowy w Bogumiłowicach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
10 z 15
Przystanek: Jasień Brzeski
Jasień Brzeski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
11 z 15
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
12 z 15
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
13 z 15
Stanisławice
Przystanek Stanisławice - peron
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
14 z 15
Podłęże
Tory na odcinku Podłęże - Bochnia
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Fot. Dorota Gut / krakow.gazeta.pl
15 z 15
Kraków
Dojechaliśmy do Krakowa. Do nie tak dawna podróż pociągiem trwała niekiedy 4 godziny, ale teraz ma być lepiej :)
Dziękuję za pomoc w zebraniu materiałów pani Dorocie Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Wszystkie komentarze