42 kilometry A4 otworzy połączenie dwóch granic
Konsorcjum Budimex - Strabag przejęło budowę autostrady Rzeszów - Jarosław po poprzednim wykonawcy. Sporo robót trzeba było poprawić.
Dziś już dużej części odcinka położono już pierwsze warstwy masy bitumicznej. - Na odcinkach próbnych położyliśmy już nawet warstwę ścieralną. Trzeba bowiem sprawdzić czy to co powstało w projekcie sprawdza się w naturze. Obecnie w części robót drogowych trwają prace na wszystkich dostępnych frontach robót począwszy od wykonania robót ziemnych a skończywszy na wykonaniu przedostatniej warstwy konstrukcji jezdni czyli warstwy wiążącej o wysokiej sztywności - tłumaczy Wojciech Majdyś, dyrektor kontraktu z firmy Budimex.
- W 2016 roku zakończy się 80-letnia historia budowy tej trasy - dodaje żartem Wojciech Majdyś. - Rzeczywiście będzie to okrągła data bo pierwszy odcinek A4 Powstał jeszcze w 1936 roku - potwierdza Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Potem była okupacja i wiele lat kiedy o budowie autostrady mówiono, ale na tym się kończyło. Mamy 2015 rok i konsorcjum Budimex, Strabag wpisze się w tę historię jako wykonawca ostatniego odcinka łączącego wschodnią granicę Polski z resztą Europy. Do połączenia brakuje jeszcze około 42 kilometrów trasy pomiędzy Rzeszowem a Jarosławiem. Wtedy A4 będzie liczyła 672 kilometry. Przez Podkarpacie przebiegać będzie 167 kilometrów.
PATRYK OGORZAŁEK
Wszystkie komentarze