Szerzej na Lubelskiej
Na ul. Lubelską wydano prawie 30 mln zł. Przetarg wygrała portugalska firma Mota-Engil. - Prace rozpoczęły się w kwietniu 2012 roku. Ich zakres był bardzo duży, objął prawie 3-kilometrowy odcinek ul. Lubelskiej - mówi Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta
Odcinek ul. Lubelskiej, od skrzyżowania z ul. Borową do granicy miasta i gminy Trzebownisko, został poszerzony - dobudowane zostały tam dodatkowe pasy ruchu. Aby móc zrealizować to zadanie, należało wykonać wiele prac przygotowawczych. Polegały one m. in. na wycince drzew. W sumie wycięto ich aż 540. W ramach tego zadania przebudowano istniejące instalacje podziemne oraz wybudowano nową kanalizację deszczową o łącznej długości ponad 2 kilometrów.
Podbudowa Lubelskiej została wzmocniona, na prawie 3-kilometrowym jej odcinku ułożono nową nawierzchnię. Przebudowane zostały skrzyżowania (m.in. z ul. Borową i Wioślarską), przebudowano istniejące i wybudowano nowe chodniki. - Częścią tego zadania była także przebudowa zatok autobusowych - dodaje dyrektor Magdoń.
Przy Lubelskiej zamontowane zostały nowe latarnie. - Zależało nam, aby wyglądały one trochę inaczej niż na innych rzeszowskich ulicach. Jako że ul. Lubelską jedzie się w kierunku lotniska, oprawy oświetleniowe latarni nawiązują swoim wyglądem do ptaków czy też samolotów - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Przy ulicy zamontowane zostały ekrany chroniące przed hałasem. W ramach tego zadania powstały też ścieżki rowerowe. - Ich łączna długość to 6 km - informuje szef Zarządu Dróg.
Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta
W przypadku ścieżek nie obyło się bez wpadek. Rzeszowscy rowerzyści zauważyli, że ścieżki nie zostały najlepiej wykonane. W Zarządzie Dróg zgłosili konieczność wykonania poprawek. Najwięcej zastrzeżeń budziła nierówna asfaltowa nawierzchnia, która była poprawiana.
Wszystkie komentarze