Drogi najczęściej
Budowa i przebudowa dróg to priorytetowe zadania realizowane przez prezydenta Rzeszowa. Dlatego też właśnie drogi święcone są w Rzeszowie najczęściej. Okazją do dużej liczby tego typów aktów był realizowany przez miasto w latach 2007-2014 program transportowy. W jego ramach zrealizowano cztery duże inwestycje drogowe.
Pierwszą była przebudowa ul. Podkarpackiej. Przebudowano 1,7 km tej drogi, wzmacniając ją i poszerzając. Przebudowane zostały trzy skrzyżowania: z ul. Poznańską, Matuszczaka i Wetlińską, zatoki autobusowe, wybudowane chodniki i ścieżki rowerowe po obu stronach drogi. Inwestycja pochłonęła prawie 21 mln zł. Rozpoczęła się jesienią 2011 roku a zakończyła w listopadzie 2012 roku.
Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta
Na ul. Lubelską wydano prawie 30 mln zł. Prace objęły prawie 3-kilometrowy odcinek ul. Lubelskiej, od skrzyżowania z ul. Borową do granicy miasta i gminy Trzebownisko. Ten odcinek został poszerzony - dobudowane zostały tam dodatkowe pasy ruchu. Aby móc zrealizować to zadanie, należało wykonać wiele prac przygotowawczych. Polegały one m. in. na wycince drzew. W sumie wycięto ich aż 540. W ramach tego zadania przebudowano istniejące instalacje podziemne oraz wybudowano nową kanalizację deszczową o łącznej długości ponad 2 kilometrów.
Fot. Patryk Ogorzałek / Agencja Gazeta
Ponad 27 mln zł kosztowała przebudowa al. Rejtana. Za te pieniądze m.in. poszerzono drogę, wzmocniono jej podbudowę, wymieniono nawierzchnię, przebudowano chodniki, wybudowano ścieżki rowerowe, przebudowano istniejące zatoki autobusowe oraz dobudowano dwie nowe. Ulica zyskała też nowe oświetlenie.
Wszystkie komentarze